Gira System 3000 jaloeziebesturing

Jaloeziebesturing gemakkelijk gemaakt

Het assortiment van de Gira System 3000 jaloeziebesturing bestaat uit drie producten: de opzetstukken bedieningselement Standard en Memory en de jaloezieklok met display. Het Standard-opzetstuk biedt Gira met en zonder opdruk aan. Hiermee kan de jaloezie handmatig in willekeurige posities worden gezet. Bovendien kan er een individuele positie, bijvoorbeeld voor ventilatie, worden opgeslagen. Het opzetstuk bedieningselement Memory slaat daarnaast een tijd op voor het dagelijkse omhoog of omlaag bewegen, heel eenvoudig via een toetscombinatie. Bovendien beschikt het over een vergrendelingsfunctie die voorkomt dat men onbedoeld op het terras wordt buitengesloten.

Ook met de Gira System 3000 jaloezieklok Display kan de jaloeziebesturing handmatig worden bediend. Bovendien kan het huidige tijdstip worden gebruikt om de bewegingstijden voor alle zeven dagen van de week vast te leggen. Dit gaat heel eenvoudig met één druk op de toets. Via het menu kan ook een individuele instelling worden uitgevoerd waarbinnen weekdagen en weekends van elkaar worden onderscheiden. Zeer comfortabel: via de geïntegreerde astrofunctie kunnen deze bewegingstijden dynamisch aan de zonsopgang en zonsondergang worden aangepast. Het omschakelen tussen zomer- en wintertijd gebeurt automatisch.

Aanrakingsgevoelige toetsen en een contrastrijk, verlicht display maken de bediening extra eenvoudig. Dankzij het standaard opgeslagen tijdprogramma kan het apparaat direct worden gebruikt zodra datum en tijd zijn ingevoerd.

Fotobijschriften

Gira-System-3000-Jalousiesteuerung-01
Het assortiment van de Gira System 3000 jaloeziebesturing omvat drie opzetstukken bedieningselement: Standard en Memory alsook de jaloezieklok met display.

Gira-System-3000-Jalousiesteuerung-02
Gira System 3000 jaloezieklok Display: Aanrakingsgevoelige toetsen en een contrastrijk, verlicht display maken de bediening extra eenvoudig.

Foto's: Gira

Gira Giersiepen GmbH & Co. KG (www.gira.de) behoort tot de toonaangevende aanbieders van complete intelligente systeemoplossingen voor de elektrotechnische en gekoppelde digitale gebouwbesturing. Met zijn talrijke ontwikkelingen bepaalt en beïnvloedt het in 1905 opgerichte familiebedrijf, gevestigd in Radevormwald, al 111 jaar de wereld van elektrotechnische installaties en gebouwbesturing. Met de op de toekomst gerichte ontwikkeling van intelligente, in een netwerk gekoppelde ‘Smart Building’-systemen en digitalisering van gebouwen heeft Gira van meet af aan met veelzijdige innovaties, zoals de Gira HomeServer, beslissende impulsen gegeven. Daarbij staan de producten en oplossingen van Gira voor Duitse ingenieurskunst en kwaliteit ‘Made in Germany’, voor duurzaamheid bij de productie en in het gebruik, en voor volmaaktheid in vorm en functie. Maar het belangrijkste is dat zij het leven voor iedereen een stuk gemakkelijker, comfortabeler en veiliger maken. Niet voor niets worden schakelaars, besturings-, communicatie-, en beveiligingssystemen van Gira tegenwoordig in meer dan veertig landen toegepast, bijvoorbeeld in het Berlin Hauptbahnhof in Berlijn, het Olympia-stadion in Kiev, het ‘Messner Mountain Museum: Corones’ op de Kronplatz in Zuid-Tirol en in het Banyan Tree Hotel in Shanghai. Dankzij de uitgebreide kennis op het gebied van kunststoftechniek produceert Gira vandaag de dag bovendien complexe systeemproducten van kunststof voor de biomedische techniek. Tot de Gira groep behoren ook de dochteronderneming Stettler Kunststofftechnik in Untersteinach bij Bamberg, Insta Elektro in Lüdenscheid en de softwareonderneming ISE in Oldenburg. Samen zorgen de circa 1.700 medewerkers voor een jaaromzet van meer dan 300 miljoen euro.