Gira System 106: nieuwe designs en functies aan de deur

Een goede indruk op het eerste gezicht

De eerste indruk is, zoals bekend, een daalder waard. Bij een gebouw krijgt u deze meestal al bij de voordeur. Daarom moet hier alles kloppen. Zoals bij het Gira System 106, het nieuwe deurstationsysteem van metaal in een puristisch, edel design. Op de beurs BAU 2017 presenteert Gira de opbouwversie in drie varianten en verschillende losse modules.

Mooie vormen en flexibel – dat zijn de meest in het oog springende eigenschappen van het Gira System 106: een modulair deurcommunicatiesysteem met frontpanelen van metaal in een puristisch, edel design. Het is gebaseerd op een basismaat van 106,5 × 106,5 mm en omvat een breed, gestaag groeiend assortiment voor buitentoepassingen. Het systeem is spatwaterdicht conform IP54.

De modules zonder afdekraam in de opbouwvariant steken 28,4 mm uit en zijn verkrijgbaar met metalen designfronten in geborsteld edelstaal, geanodiseerd aluminium of verkeerswit gelakt (RAL 9016). Tot de zeven functies behoren de camera- en displaymodule, info- en blinde module, deurstation- en spraakmodule en verschillende belknopmodules. Samen vormen zij een harmonieus totaalbeeld dat individueel naar wens kan worden samengesteld. De modules kunnen staand of liggend worden gemonteerd.

De modules met camera en ook de displaymodule zijn voorzien van een zwarte, glazen afdekking van 3 mm dik veiligheidsglas. Achter de verwisselbare zwarte glasplaat verbergt zich een hoogwaardige camera met hoge lichtgevoeligheid. Dankzij een detectiehoek van 85° hebben de bewoners altijd zicht op wat zich bij hun voordeur afspeelt. Innovatieve technologieën zorgen ongeacht de lichtomstandigheden voor een helder beeld; zelfs rechtstreeks invallend zonlicht of felle koplampen in het donker van de nacht veroorzaken geen storende effecten. Dankzij de zwart-witmodus van de tegen vandalisme beschermde infraroodcamera kunt u ook in het donker goed zien wie er voor de deur staat.

Met het Gira System 106 kan de architect oplossingen voor een- en meergezinswoningen en grotere projecten realiseren, bijvoorbeeld in kantoorgebouwen, industriële objecten of hotels. Door de modulaire opbouw kunnen de afmetingen, het design en de functionaliteit van het systeem individueel aan de behoeften worden aangepast. Uitbreidingen en wijzigingen zijn door uitwisseling of uitbreiding van de modules te allen tijde mogelijk. De functies van de opbouwvariant zijn vanaf april 2017 leverbaar.

Onderschriften:

Gira-System-106-Key-Visual
Een goede indruk op het eerste gezicht: Gira System 106.

Gira-System-106-Aufputz
De modules zonder afdekraam in de opbouwvariant zijn er met metalen designfronten in geborsteld edelstaal, geanodiseerd aluminium of verkeerswit gelakt.

Gira-System-106-quer-5fach
De functies van het systeem vormen een harmonieus geheel en kunnen individueel naar wens worden samengesteld.

Gira-System-106-quadratisch-1fach
Deurstationmodule: spraak- en belknopmodule.

Gira-System-106-quer-2fach
Deurstationmodule met cameramodule liggend.

Gira-System-106-hoch-2fach
Deurstationmodule met cameramodule staand.

Gira-System-106-quadratisch-4fach
Deurstation- en cameramodule, info-module en belknopmodule.

Afbeeldingen: Gira

Gira Giersiepen GmbH & Co. KG (www.gira.de) behoort tot de toonaangevende aanbieders van complete intelligente systeemoplossingen voor de elektrotechnische en gekoppelde digitale gebouwbesturing. Met zijn talrijke ontwikkelingen bepaalt en beïnvloedt het in 1905 opgerichte familiebedrijf, gevestigd in Radevormwald, al 111 jaar de wereld van elektrotechnische installaties en gebouwbesturing. Met de op de toekomst gerichte ontwikkeling van intelligente, in een netwerk gekoppelde “Smart Building-systemen” en digitalisering van gebouwen heeft Gira van meet af aan met veelzijdige innovaties, zoals de Gira HomeServer, beslissende impulsen gegeven. Daarbij staan de producten en oplossingen van Gira voor Duitse ingenieurskunst en kwaliteit “Made in Germany”, voor duurzaamheid bij de productie en in het gebruik en voor volmaaktheid in vorm en functie. Maar het belangrijkste is dat zij het leven voor iedereen een stuk gemakkelijker, comfortabeler en veiliger maken. Niet voor niets worden schakelaars, besturings-, communicatie-, en beveiligingssystemen van Gira tegenwoordig in meer dan veertig landen toegepast, bijvoorbeeld in het Berliner Hauptbahnhof, het Olympia-stadion in Kiev, het “Messner Mountain Museum: Corones” op Kronplatz in Zuid-Tirol en in het Banyan Tree Hotel in Shanghai. Dankzij de uitgebreide kennis op het gebied van kunststoftechniek produceert Gira vandaag de dag bovendien complexe systeemproducten van kunststof voor de biomedische techniek. Tot de Gira Gruppe behoren ook de dochteronderneming Stettler Kunststofftechnik in Untersteinach bij Bamberg, Insta Elektro in Lüdenscheid en de softwareonderneming ISE in Oldenburg. Samen zorgen de circa 1.700 medewerkers voor een jaaromzet van meer dan 300 miljoen euro.